Ekonomi

Şirketler çalışanlarını mutlu etmek için kolları sıvadı

Eleman.net, günümüzde çalışanların iş yeri tercihlerinde değerli bir yere sahip olan yan haklar ve motivasyon çalışmaları hakkında şirket ve çalışanların katılımıyla bir anket gerçekleştirdi. Çalışanlara mevcut yan hakların tatmin edici olup olmadığı ve motivasyon çalışmalarının yeterli olup olmadığı sorulurken, şirketlere 2023 yılında yeni yan haklar sağlayıp sağlayamayacakları ve motivasyon çalışmalarının somut sonuçlarını görüp görmedikleri de soruldu. Anket sonuçlarında tarafların verdiği cevaplar çelişkili olurken, şirketler gelecek yıl sunacakları yeni yan haklar konusunda olumlu sinyaller verdi.

2023’te yan haklar için yeni adımlar

İlgili Makaleler

Eleman.net çalışanlarına yan hakları soruyor, “Çalıştığınız şirketin size sunduğu yan haklar tatmin edici mi?” 2023 yılında çalışanlarınıza yeni yan haklar sağlayacak mısınız? sorusunu yöneltti. Firmaların ve gıda, güvenlik, eğitim ve dokuma departmanlarından çalışanların katıldığı ankette, çalışanların yüzde 40’ı sunulan yan hakları tatmin edici bulurken, yüzde 60’ı ise tatmin edici bulmadığını belirtti. Ankete katılan şirketlerin yüzde 75’i gelecek yıl çalışanlarına yeni yan haklar sunacağını belirtirken, yüzde 25’i yeni yan haklar sunmayacağını belirtti. Önümüzdeki yıl pek çok şirketin yeni yan haklara sahip olacak olması, çalışanlar açısından umut verici bir gelişme olarak dikkat çekiyor. Sosyal güvenlik ve sağlık sigortası, işsizlik sigortası, hastalık izni, yemek ücreti, yol yardımı, ücretli tatil, hayat sigortası, çalışan indirimleri gibi maddelerde öngörülen hakların yanı sıra çalışan performansını artıran yan haklar arasında, hediye çeki, doğum günü izni, şirket telefon-aracı eğitim ödeneği gibi şirketlerin tercihine bağlı olarak pek çok yan hak bulunmaktadır.

Motivasyon çalışmalarında somut sonuçlar

Takım ruhunu korumak ve yüksek güçle çalışmak için son yıllarda şirketlerin motivasyon uygulama eğilimi arttı. Bu noktada firmalar outdoor etkinlikler, online etkinlikler, takım oyunu etkinlikleri, sosyal sorumluluk etkinlikleri, seminerler, piknikler, workshoplar ya da kurumsal ikramlar gibi çeşitli motivasyonel faaliyetler yürütürler. Eleman.net düzenlediği ankette de katılımcılara motivasyon soruları sorarak çalışanlarına “Şirketinizin sizi motive ettiğini düşünüyor musunuz?” ve şirketlere “Motivasyon çabalarının somut sonuçlarını çalışanlarınız için görüyor musunuz?” soruları yöneltti. Ankete katılan çalışanların yüzde 40’ı şirketin çalışmalarını motive edici bulduğunu söylerken, yüzde 60’ı ise bulmadığını belirtti. Şirketlerin yüzde 80’i motivasyon çalışmalarının somut sonuçlarını gördüklerini belirtirken, yüzde 20’si göremediğini ifade etti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu