Teknoloji

Z kuşağının zayıf noktasını buldular: Teknolojide usta olsalar da bu cihazda çuvalladılar

Dijital çağın yerli bireyleri olarak tanımlanan Z kuşağı, çoğu zaman teknolojik alanda daha deneyimli olarak kabul edilse de, birçok genç, kendilerine aşırı beklentiler yükleyen işverenler ve daha yaşlı akranları nedeniyle hayal kırıklığına uğrayabiliyor. Bu durum, bazı gençlerin teknolojiye olan ilgilerine rağmen karşılaştıkları zorlukları aşmakta güçlük çekmelerine yol açabiliyor.

Bu durum, “Teknoloji Utancı” olarak adlandırılır ve genellikle Z kuşağının ofis ekipmanları gibi araçları, örneğin yazıcı ve tarayıcı kullanmayı bilmemesiyle ilişkilendirilir. Ancak, bu durum gerçekten gençlerin hatası mıdır, yoksa daha önce bu teknolojileri kullanmak zorunda kalmadıkları ve giderek daha az geçerlilik kazanan teknolojiler mi sorusu gündeme gelir.

2022 LaSalle Ağı araştırmasına göre, genç mezunların %48’i, iş hayatında gerekli teknolojik bilgiye sahip olmadıklarını düşünüyor. HP’nin gerçekleştirdiği “Hibrit Çalışma: Hala İçinde Miyiz?” araştırması ise, dünya çapında her 10.000 ofis çalışanından %20’sinin, ofis ekipmanlarını nasıl kullanacaklarını bilmedikleri için yargılandıklarını hissettiklerini ortaya koydu. Bu oran, diğer kuşaklardan meslektaşlarında ise sadece %4 seviyelerinde.

Evinde yazıcı bulunmuyor

HP’nin İngiltere ve İrlanda İK Başkanı Debbie Irish, Worklife’a yaptığı açıklamada, genç çalışanların yaşlı meslektaşlarına kıyasla daha fazla Teknoloji Utancı yaşadığını keşfetmelerinin kendileri için sürpriz olduğunu belirtti. Irish, bunun bir dizi farklı sorundan kaynaklanabileceğine dikkat çekti.

Z kuşağı, teknolojiye olan ilgilerinin ve bilgisinin sürekli olarak beklentiyle karşılandığı bir baskı altında. Ancak GenBeta’dan Marcos Merino’nun da belirttiği gibi, teknolojik deneyim her zaman homojen değildir; benzer bir durum, Y kuşağının faks veya çevirmeli telefon gibi eski teknolojilerle karşılaştığında da yaşanmıştır. Z kuşağı, akıllı telefonlar ve bilgisayarlar gibi cihazlarla çevrelenerek büyüse de, günümüzde yazıcılar veya fotokopi makineleri gibi teknolojilere olan ilgi giderek azalmakta ve bu cihazlar birçok evde bulunmamaktadır. 

The Register tarafından yayınlanan HP satış verilerine göre, şirketin tüketici ev yazıcılarından elde ettiği gelir, salgın döneminde sadece %21 oranında artış gösterdi. Bu durum, uzaktan çalışmaya başlayan birçok kişinin evinde hiç yazıcı bulunmadığını ve bu teknolojiye alışmadıklarını ortaya koyuyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu